Interview With ‘The Pakistani Spectator’

42-17214728Something interesting happened yesterday. This online newsletter called The Pakistani Spectator interviewed me about my blog and published the interview on their site. I was pleasantly surprised.

(Of course, I was a bit apprehensive to begin with, and I researched the site completely, spoke to people who read it and only after I assured myself that I wasn’t going to regret it did I respond to the questionnaire.)

Excerpts:

  1. Would you please tell us something about you and your site?
    I’m a 24-year-old guy, living in Bangalore (India) and I currently work for public relations firm. Previously, I’ve worked as a Java developer, a journalist and a cancer researcher, in India and New York. […] MirrorCracked is a blog that people can visit to have a laugh. No matter what the situation, there’s always something in MirrorCracked that’ll make the readers smile…

  2. I’m wondering what some of your memorable experiences are with blogging?
    I think I’ve met some fascinating people through my blogs, and one of the most memorable experiences was to organize and coordinate a bloggers’ meet […] It was an amazing learning experience, something that I’m looking forward to again.

  3. Do you feel that you continue to grow in your writing the longer you write? Why is that important to you?
    I’ve been writing all my life. I’m a published author, and I feel that a blog is an ideal platform for people to showcase their writing skills. […] The more I write, I personally feel that the better I get at it. It’s a constant process of learning, which I hope many bloggers realize.

You can read the complete interview here.

Advertisements

44 thoughts on “Interview With ‘The Pakistani Spectator’

  1. @Anshul
    Yeah, I guess it is a nice medium of promotion. But I’m kinda amused that it’s not really that popular a site. And yes sir, next time, I shall chant Brainstuck thrice, before and after! You have my word! 😀

    @Poonam
    I read that! Thanks so much! 🙂

  2. See.. Santa tried to be good to you!!! 😀
    now the tables have turned and its ur turn to be good to mortals… (read mortals as Hope.. 😛 )

    na.. seriously… u really are a heck of a lucky guy!! 🙂

  3. I read the interview even before it was published… 😉
    So, now, yu’re on th road tu fame in Pakistan as well! Kudos! 😀
    I’ll join ya soon! Hope they publish mine 😀

  4. Great interview Nikhil. I know more about you now. I’ve receive an invite from TPS as well, but I won’t be doing any interview with them as I feel I am least qualified and inexperienced as a blogger 🙂

  5. @Hope
    Yes, I’ve learnt my lesson! I’ll be good to you! 🙂

    @Scorpria
    Haha! Thanks! 🙂
    I’m sure yours will be published soon! Waiting for it! 🙂

    @Chirag
    Change them? 😀

    @Kiran
    Haha! thanks! I think you should! It’ll be fun! 🙂

  6. Btw, I think I read TPS through an interview by another blogger I follow some time back…not a bad platform 🙂

  7. @Ghazala
    Hahaha! Thanks again for the opportunity! 🙂

    @Apar
    Yup, thanks! 🙂
    And yeah, I guess it is!

    @Varun
    Oh dude, Gokarna is heaven! 😀

  8. Oh Myyy Gooodllliiinnneeesss…..!!!!! arent we being a puuurrffeeecccttt gentleman in this blog… man i am so proud of you….

    Blogger le plus frais sur cette planète ….!

    :mrgreen:

  9. You wrote : ** I think it’s a lovely country. ** ..

    Common man .. Dont be a diplomatic here .. U hv to call it a spade a spade .. Pakistan is a completely ruined and failed state which intentionally breed terrorism for its survivour !! .. Did not expect this from a frank person like you ..

    But I agree that which u wrot : **the bond that Pakistan shares with India is something no two other countries share. ** ..

    It’s an amazing bond .. Small brother trying its best to destroy and demolish the big brother’s health, wealth, tradition, culture etc while big brother always forgives small brother and overlooks all its malicious intents and then suffres a lot .. Truly a great and amazing bond !!

  10. @Soham
    I think I’m being very frank here. You’re entitled to your opinion and I, mine.
    Let’s not discuss this and spoil the mood, ok? I need a beer! 🙂

  11. Hey, i ws surprised when i saw the title. I got this invitation a few days back and i thought it was a spam mail. 🙂

    Now, i think i can think about this! What say??

    You did a good job there buddy!! 🙂 🙂

    @ Soham

    Younger sister and elder sister will be appropriate (since it is our “Mother” land!! 😛 :P)

    J/K

  12. congratulations:)saar!!….hope you get more sunshine and glory ’cause you deserve them 🙂
    and…”At one point of time, I had 6 active blogs”…how did you manage!!:)

  13. Hey Nikhil….

    Great interview!
    I especially liked the way you projected yourself as the ambassador of India. 🙂
    Liked your politically correct and diplomatically suave views… 😀
    Carry on the good work… 🙂

  14. Alright, when Su mentioned it to me I thought it was a hoax or something. But now I see it is not. 🙂 You guys are lucky then. My blog only gets hits. Not that many comments. And the latter is what matters to me. 😦

  15. I got the invitation too but was a little skeptical. I tried to read the site but a lot of stuff was in Urdu so couldn’t make out whether a few important articles were negative or positive.
    Well, I’ll go and read your interview first.

  16. Macha, I too got this invitation today !! ..

    I’m gonna do it over the weekend !! .. Let us see how it turns out !! ..

    But I’m not gonna hide my heart’s feeling, that’s for sure ..
    😉 ..

    Cheers for the beers !!

  17. Nice one dude .. Turns out you and the Crackling mirror are turning out to be quite quite famous over the blogosphere … Keep up the good work buddy !!!

  18. @Chiranjib
    Thanks a lot, man! 🙂

    @Deeps
    Thanks! 🙂
    Go for it!

    @Anniyan
    Hahaha! I’m sure it’ll pick up, man! 😀
    Don’t worry! Patience! 🙂

    @Dinesh
    Thanks a lot! 🙂

    @Amit
    Yeah, as I said, I was skeptical too. But it’s authentic, trust me! 🙂

    @Soham
    Haha! Good for you, macha! Go for it! 😀

    @Rads
    Thanks! 🙂
    And we should catch up sometime and ‘discuss the book’! 😉

    @Vimal
    Thanks a lot, man! On both counts! 🙂

    @Samkit
    LOL… Thanks 😀

    @Nita
    Haha! Thanks! 😀

    @Quirky Indian
    Hehehe! Thanks! 😀

  19. Congrats Nikhil….
    But how could you miss the humor in this interview?
    I thought you wud hav screwed tht interview guy! 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s